Bezoek aan MOTI museum

Standaard

Vandaag, op 13 februari, heb ik het MOTI in Breda bezocht. MOTI staat voor ‘Museum of the Image’ en toont veel verschillende dingen die met communicatie en graphic design te maken hebben. Je kunt een presentatie volgen maar ook vrij rond lopen door de tentoonstellingen. Op dit moment kunnen studenten en andere geïnteresseerden de tentoonstelling WAANZIEN aanschouwen.

In dit artikel beschrijf ik wat ik in het MOTI museum heb geleerd, hoe communicatie zich heeft ontwikkeld en wat communicatie voor online marketing betekent. Door de jaren heen is communicatie natuurlijk veranderd en kijken we er anders tegenaan dan vroeger.

Museum of the Image

In MOTI worden verschillende kunstwerken tentoongesteld die het verhaal vertellen van de beeldcultuur. Er zijn veel beelden te vinden die tot uiting worden gebracht in fotografie en ruimtelijke ontwerpen. In de tentoonstelling loop je bijvoorbeeld langs T-shirts met ‘Choose Life’. Dit werd onder meer door George Michael (Wham!) gedragen en werd een echt statement in de 80’s.

In het leven kun je keuzes maken en het gaat erom dat je veel kunt bereiken als je dat zelf wilt. De food designers Honey & Bunny zijn van mening dat voedsel ook een deel is van een cultuur. Je kunt het zien als een business of een dagelijks designobject. Restaurants proberen door het mooi maken van eten klanten te lokken en fabrikanten doen dat bijvoorbeeld ook met verpakkingen.

Lees verder..