Partyflock: een interessant platform voor de evenementenbranche

Standaard

Partyflock werd in 2001 door een student opgericht en stond al snel bekend als de grootste online gemeenschap binnen de dance-scene van Nederland. Overigens weet ook publiek uit Italië, Frankrijk, Duitsland en België de website te vinden. Het platform wordt voornamelijk gebruikt door feest- en festivalgangers en deze komen vanuit de hele wereld naar Nederland voor de befaamde party’s.

In 2008 had Partyflock zo’n 400.000 bezoekers die regelmatig naar de website terugkeerden. Op dit moment zouden er maandelijks zo’n 1,5 miljoen mensen het platform bezoeken. Hoewel Partyflock veel mogelijkheden voor verdienmodellen heeft, wordt er alleen verdiend aan advertenties. Het gaat dan om ‘gewone’ reclame tot gerelateerde advertorials voor festivals.

Partyflock advertenties

Wat is Partyflock?

Partyflock is een bekende website onder feestend Nederland. Het is een verzamelplaats waar informatie te vinden is over verschillende festivals en indoor-feesten in Nederland, België en Duitsland. Bezoekers kunnen onder meer informatie over het feest vinden zoals de line-up, minimumleeftijd, ticketprijzen en waar tickets gekocht kunnen worden.

Verder kunnen gebruikers een profielpagina aanmaken waar zij een partyagenda kunnen creëren zodat anderen kunnen zien op welke feesten ze aanwezig zijn. Ook kun je afbeeldingen en persoonlijke informatie toevoegen aan je profiel. Partyflock heeft overigens ook een forum, er worden recensies geschreven en gebruikers kunnen content zoals interviews lezen.

Is Partyflock interessant voor bedrijven?

De kracht van Partyflock is dat ze actief zijn in een niche, namelijk de dance wereld, en een (zeer) actieve gebruikersgroep aan zich weten te binden. Forums worden veel gebruikt en ook verschijnen er veel reacties onder de (grotere) evenementen. De vraag is echter of het platform interessant is voor bedrijven. Ik vind het vooral voor de evenementenbranche wel een aantrekkelijk netwerk.

Naar mijn inzien zijn er een aantal mogelijkheden voor bedrijven die evenementen organiseren of voor degene die de marketing voor zo’n evenementenbureau doen. Natuurlijk kunnen bedrijven adverteren en zo hun product of dienst onder de aandacht brengen. Ik zou wel aanraden dat het een relatie met dance moet hebben, dus bijvoorbeeld tickets, zonnebrillen of CD’s.

Het is daarnaast mogelijk om een evenement aan te maken zodat gebruikers hier informatie over kunnen vinden. Omdat Partyflock al zolang bestaat, krijgen pagina’s een goede positie in Google en dat kan bijdragen aan de bekendheid van een evenement. Overigens is het ook een stukje service naar je doelgroep omdat zij vaak op dit platform aanwezig zijn.

De service kan nog verder gaan, want als je een zakelijk profiel aanmaakt op Partyflock kun je bezoekers ook helpen met vragen of klachten rondom je evenement. Ook kun je ingaan of meelezen met recensies die na afloop van het feest worden geplaatst. Het platform biedt namelijk de mogelijkheid om commentaar achter te laten en het event een beoordeling (waardeloos – geweldig) te geven.

Partyflock beoordeling

Tot slot kun je ook winacties houden, wat inhoudt dat je bijvoorbeeld een x aantal vrijkaarten verloot onder de gebruikers die ‘meedingen’. En natuurlijk is Partyflock ook goed voor de naamsbekendheid en marketing. Je kunt namelijk nieuwsberichten laten verspreiden waardoor je evenement opnieuw onder de aandacht komt.

Bron:
Infonu.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *