Personal branding: Blogspot

Standaard

Door de komst van het internet is het makkelijk om ontdekt te worden en een ‘celebrity’ te worden op het world wide web. Je kunt door het creëren van leuke foto’s of video’s miljoenen volgers krijgen op netwerken zoals YouTube, Instagram en Vine. Daarnaast is het bijhouden van een blog over een bepaald onderwerp een goede manier om mensen aan je te binden.

Hoewel je direct een professioneel blog kunt beginnen, denk ik dat het wellicht beter is om eerst te kijken of het bloggen bevalt en je er daadwerkelijk tijd voor kunt vrij maken. Gratis platformen zoals Blogspot, Tumblr of WordPress spelen hier prima op in. In dit artikel vertel ik waarom het bijhouden van een blog interessant is en geef ik een voorbeeld van een bekende Blogspotter.
Lees verder..

Personal branding: LinkedIn

Linkedin
Standaard

Ga je binnenkort solliciteren voor een stageplek of een (bij)baan? Of ben je op zoek naar een bedrijf waar je een onderzoek of opdracht voor kunt doen? Je kunt dan verschillende sociale netwerken raadplegen maar er is één aanbieder die zich hierin onderscheidt. Het is een van de weinige platformen die als zakelijk wordt gezien en waar echt een ‘social code’ heerst.

Er worden niet zomaar onbekenden toegevoegd en foto’s tijdens het stappen zijn uit den boze. Ik heb het dan natuurlijk over LinkedIn, het meest gebruikte zakelijke netwerk van Nederland. In deze blogpost geef ik enkele tips weg hoe je je profiel kunt optimaliseren en deze zo aantrekkelijk kunt maken voor een bedrijf.
Lees verder..

Personal branding: Instagram

Standaard

Met personal branding kun je je onderscheiden van anderen en het kan helpen bij de zoektocht naar een interessante baan. Gebruik bijvoorbeeld je persoonlijkheid, kennis of kwaliteiten om jezelf op de kaart te zetten en bekender te worden. De komst van internet en sociale netwerken heeft ervoor gezorgd dat het eenvoudiger is om content te delen en sneller ‘ontdekt’ te worden.

In deze blogpost vertel ik waarom Instagram kan bijdragen aan personal branding. Wellicht ben je niet bekend met dit sociale netwerk en daarom zal ik eerst uitleggen wat je er zoal mee kunt doen. Daarnaast toon ik een voorbeeld van een persoon die bekendheid verkreeg via dit platform.
Lees verder..

ˈNegatieveˈ aandacht is ook aandacht

Standaard

Het onder de aandacht brengen van een bedrijf of merk kan op veel verschillende manieren. Je kunt een reclame in een tijdschrift plaatsen, een banner huren op een relevante website of een viral marketing campagne opzetten. Het doel van deze investeringen is dat de naamsbekendheid en merkherkenning bij de doelgroep toeneemt.

Er zit echter ook nog een verschil in de extra bekendheid die je het merk kunt meegeven. Een leuke inhaker, video of andere ‘likeable’ content wordt als positief ervaren. Daarnaast kun je ook voor negatieve bekendheid zorgen als bijvoorbeeld de boodschap niet goed overkomt. Een ‘fout’ in een campagne kan ook voor veel media-aandacht zorgen maar is niet altijd positief.

Lees verder..

Personal branding: Vine

Standaard

Een eigen blog was voorheen dé manier om jezelf in de markt te zetten, kennis te delen of simpelweg te schrijven over onderwerpen die je interessant vindt. Personal branding beperkt zich allang niet meer tot tekst maar kan nu ook door middel van een webinar of korte video. Vine kan je helpen om een bekende naam te worden op het internet.

Ik ga je in deze blogpost vertellen wat je de applicatie inhoudt, wat je ermee kunt en waarom dit interessant is voor personal branding. Ook ik geef een voorbeeld van een persoon die populariteit heeft verkregen door het gebruik van Vine.
Lees verder..