Webinar: Kritisch kijken naar websites door Eduvision

Standaard

Tegenwoordig is bijna elk bedrijf voorzien van een website. Er zitten wel verschillen in websites want de een is door een professioneel ontwerpbureau gemaakt terwijl de ander door het neefje van de baas is ontworpen. Soms zitten zijn er aspecten waar simpelweg niet logisch over is nagedacht. Het doet de gebruikservaring niet ten goede, maakt de website moeilijker en verminderd de conversie.

Ondernemers zouden kritischer moeten kijken naar hun website. In het webinar van Eduvision ‘Kritisch kijken naar websites’ worden handige tips gegeven die hierbij kunnen helpen. Het kan er toe leiden dat de bouncerate wordt teruggebracht, de conversie wordt verhoogd of dat de user experience beter wordt.
Meer weten?

Lees verder..

Webinar: Zoekmachines ‘the secret(s)’ door Eduvision

Standaard

Het webinar van Eduvision gaat dieper in op de materie hoe je kunt scoren in een zoekmachine. In de video kom je er al snel achter dat Google niet zoveel geheimen heeft en dat er enkele basisvoorwaarden zijn. Er zijn geen bijzondere trucjes en met de tips kun je ervoor zorgen dat je relevant verkeer naar je website trekt. Het begint eigenlijk met een ‘heilige drie-eenheid’, namelijk de zoekvraag, het antwoord en de conversie.

Weten wat hiermee bedoeld wordt? Benieuwd naar de zoekmachine trends van 2014 en mijn eigen inzichten? Twijfel dan niet en lees het artikel over het webinar: Zoekmachines ‘the secret(s)’ door Eduvision.
Lees verder..

Webinar: Webschrijven door Eduvision

Standaard

Eduvision biedt verschillende webinars aan via YouTube waarin handige tips worden behandeld. De video over webschrijven bevat onder meer richtlijnen voor webteksten, tips voor webpagina’s en er komen meerdere voorbeelden aan bod. Voor je begint aan een blog of het schrijven van teksten voor een bedrijfswebsite zou je deze video zeker eens moeten bekijken.

Het begint eigenlijk met het nadenken over de volgende drie vragen:
– Wie is je doelgroep; voor wie ga je schrijven?
– Wat is je doel? (Informeren, activeren, service of verkoop)
– Wat is je boodschap; wat wil je vertellen?

Lees verder..

Webinar: E-mailmarketing door Aartjan van Erkel

Standaard

Aartjan van erkelOnlangs heb ik het boek ‘Verleiden op internet’ gekocht, wat geschreven is door Aartjan van Erkel. Ik zou hem gerust een expert op het gebied van internetschrijven, conversie en e-mailmarketing willen noemen. De beste man heeft al meer dan 7 jaar ervaring en houdt een eigen blog bij. Omdat ik aangemeld ben op zijn nieuwsbrief wist ik dat hij op vrijdag 9 mei 2014 een webinar zou geven.

Hierin vertelt van Erkel over zijn successen die hij geboekt heeft met e-mailmarketing, maar wordt ook duidelijk wat hij beter had kunnen doen. Hij vertelt het verhaal aan de hand van vijf bloopers en probeert zijn luisteraars een goed beeld van het vakgebied te geven. Uiteindelijk geef ik mijn inzicht op deze theorie.

Lees verder..